Prečo sa oplatí do loga investovať

Môj pohľad

Mnoho ľudí si mysli, že cena za logo je nezmyselne vysoká, a že my, grafickí dizajnéri si pýtame prehnané sumy. Okej, veď každý môže mať svoj názor 🙂 Ten môj je taký, že vytvoriť dobré logo je naozaj drina na niekoľko dní. Zapracovať myšlienku do jednoduchého grafického loga si pýta kopec kreativity.

Rozhodne by ste nemali tvorbu loga podceňovať, ak chcete zaujať potenciálnych klientov. Ale pre lepšie pochopenie uvediem príklad.

Príklad:

Predstavte si, že kráčate ulicou s partnerkou/om v cudzom meste a dostane chuť na pizzu. Po ceste si všimnete 2 rôzne pizzérie, ktoré sa odlišujú len logom na stene. Ste naozaj hladný a tak si chcete rýchlo vybrať pizzériu od ktorej očakávate, že dostanete kvalitné jedlo z čistých tanierov. Do ktorej pízzérie vstúpite? S logom A alebo s logom B?

….Neviem ako vy, ale ja mám rozhodne rád kvalitne jedlo takže optický si v danom momente zvolím pizzériu s logom B. Pôsobí na mňa kvalitnejšie a profesionálnejšie čo mi napovedá, že pizzéria si dala námahu zabezpečiť si poriadne logo a je veľká pravdepodobnosť, že si dali záležať aj na kvalite jedla.

Je tu aj druhá vec a to tá, že prvé logo pôsobí chaoticky a u zákazníkov to v podvedomí môže vyvolať negatívne pocity. Preto si zákazník bude podvedomo voliť práve to logo, ktoré mu je na oko príjemnejšie a nevyvoláva v ňom pocit nervozity či negativity.

Tiež nezabúdajte, že logo je len jednorázová investícia takže nie je dôvod šetriť 🙂