Absurdná transakčná daň?

Expanzia do zahraničia?

Aj Vás pri transakčnej dani napadá, že je dobrý nápad rozšíriť svoje podnikanie aj na zahraničné trhy? Hlavne z dôvodu, že kúpna sila v našej krajine bude určite klesať.

Ak áno, tak nezabudnite, že Váš NÁZOV firmy/značky musí byť pripravený na zahraničné trhy. Musí byť obrnený voči registrácii ochrannej známky, neprisť do sporu s inou ochrannou známkou, nepredstavovať riziko, vyhnúť sa jazykovým evokáciam vo všetkých jazykoch Európskej Únie …

Dobrý NAMING musí spĺňať tieto základné body ak chce expandovať na zahraničné trhy:

– Názov musí byť zvučný aj v iných jazykoch
– Názov musí byť jednoduchý na výslovnosť aj v iných jazykoch
– Názov nesmie mať žiadne jazykové evokácie v iných jazykoch
– Názov musí mať voľné domény od .com po lokálne domény
– Ideálne je ak sa spraví pri tvorbe názvu detailný rešerš a zvolí sa taký názov, ktorý nebude v konflikte s inou ochrannou známkou
– Ideálny je názov, ktorý si viete chrániť ochrannou známkou
– Ideálny názov je taký, ktorý Vás nedostane do problémov


Až na poslednom mieste je vhodné riešiť „Páči sa mi to? Nepáči sa mi to?“

Ak názov spĺňa vyššie uvedené body, potom je lepšie zvyknúť si aj na taký názov, ktorý sa Vám nepáči. Pretože ľudská myseľ si osvojí akýkoľvek názov, ktorý bude počuť minimálne 7 krát.

Dobrý príklad je názov, ktorý sme vytvorili pre ZARMEA.

Keď sme klientke predstavili tento názov, okamžite ho zmietla zo stola, že toto určite nie. A tak sme jej posielali ďalšie návrhy, ale názov ZARMEA sme tam vždy posielali znova, znova a znova. Prečo? Jednoducho sme tento názov považovali za veľmi dobrý.
A ako to dopadlo? Klienta sa napokon tento názov zapáčil a zvolila si ho 
Hop do tvorby!

Viac o projekte ZARMEA