Silný a vybudovaný brand si môže pýtať viac peňazí, ako konkurencia

Krátky článok o sile vizuálnej firemnej identity. O jej sile a prečo má zmysel do budovania brandu investovať čas a peniaze.

Prečo si silný a vybudovaný brand môže pýtať viac peňazí, ako konkurenčné výrobky?

Prečo budovať vlastný brand? Často krát sa v Rabbit Studio stretávame s klientmi, ktorí sa uspokoja len s logom, majú pocit, že identita je niečo navyše, čo vlastne ani nepotrebujú. Chyba.

🤔 Vysvetlím to na príklade:

Predstavte si zákazníka, ktorý si z regálu v obchode vyberie produkt, ktorý je drahší ako konkurenčný, pritom je jeho kvalita rovnaká ako konkurenčná, alebo niekedy dokonca horšia.

Prečo sa zákazník rozhodne siahnuť po takom to produkte, ktorý je navyše aj drahší?

Kvôli značke. Platí to na nás všetkých, na mňa 100%.

💪 Značku, ktorú poznáme je pre nás ako blízky priateľ. Veríme jej a domestikovali sme si ju, ako vlastnú. Keď stojíme pred regálom nemusíme sa rozhodovať, ktorý produkt si vezmem, od ktorej značky. Nezaťažujeme sa zbytočným rozhodovaním. Poznáme značku, ktorej veríme, volím si ju.

Prečo som ochotný za ňu zaplatiť viac, ak konkurenčný produkt je lacnejší?

🤗 Pretože máme pocit, že je to lepšie ako konkurencia, kvôli dvom veciam:

1. Podvedome si myslíme, že drahší produkt musí byť kvalitnejší

2. Značke, ktorú poznáme dôverujeme, podvedome si myslíme, že je to lepšia a kvalitnejšia voľba.

👉 Budujte BRAND.

👉 Nestačí len logo. Budujte celý brand.

👉 Brand tu zostane dlhšie ako Vy, ako zamestnanci vo firme, ako produkt, ktorý vyrábate.

Značka prežije celú firmu a všetky jej súčasti.