Jednoduchá SEO optimalizácia

Grafické štúdio RabbitStudio

Čo je SEO optimalizácia? 

SEO v preklade znamená: search engine optimization. V skratke, je to jedna veľká veda, ktorá sa venuje optimalizácie obsah web stránky / e-shopu a pomáha vytvárať kvalitnejší obsah s reálnymi informáciami. Najčastejšie a aj najvýhodnejšie je optimalizovať svoj web pre vyhľadávač GOOGLE. Každý z nás „googluje“ vždy keď niečo hľadá. Tak schválne. Čo spravíte ak potrebujete vyhľadať nové topánky? Asi väčšina z nás si otvorí Google a začne vyhľadávať. Na prvých troch pozíciach si môžete všimnúť vo výsledkoch vyhľadávanie malý popis „reklama“. tieto tri výsledky sú zobrazené na základe reklamy Google Ads (o tom píšem viac TU). Ostatné výsledky nižšie sú organické, a teda tie, ktoré Google vyhodnotil ako najlepšie, tie ktoré majú najlepšie spracovanú SEO optimalizáciu.

Jednoduchá SEO optimalizácia

Ako môžem dostať svoj web na prvé strany v Google? 

Pre začiatok je dobré pochopiť, ako to celé funguje. Ak začnete vyhľadávať napr topánky v Google, tak Google Vám zobrazí na prvej strane práve tie web stránky alebo e-shopy, ktoré posúdil (na základe mnohých kritérií) ako najlepšie. A teda ako spraviť zo svojej web stránky alebo e-shopu najlepší web v očiach Google? Je potrebné splniť množstvo kritérií. Ja vám opíšem zopár, ktoré sú úplným základom pre SEO optimalizáciu, a ktoré si zvládnete nastaviť aj vy:

  1. Obsah – Obsah webu je najpodstatnejšia vec pre SEO optimalizáciu.  Vaša web stránka / e-shop musí obsahovať veľa textu, rozumného a reálneho textu, musí obsahovať obrázky s ALT popiskami, musí obsahovať nadpisy (H1/H2/H3/H4/H5/H6). Texty a články musia obsahovať kľúčové slova a cele frázy.
  2. Nadpisy: Vo web stránke alebo v e-shop, ktorý som vám vytváral ja, si viete editácii textu nastaviť nadpisy od H1 až po H6. Dbajte na to, aby každá stránka, podstránka či každý produkt obsahoval minimálne nadpis H1. V obsahu jednej stránky/článku či produktu musíte usporiadať nadpisy od H1 až po H6. Nadpis by mal tiež obsahovať kľúčové slová, podľa ktorých chcete vyhľadať váš web v Google.
  3. Kľúčové slova: Pred tým, než začnete vytvárať akékoľvek články a texty, je potrebné spraviť si analýzu kľúčových slov. Pre spracovanie analýzu môžete použiť nástroj od Google Ads. Podľa tohto nástroja zistíte, či sa dané kľúčové slovo vyhľadáva v Google, následne vám nástroj odporučí vhodné kľúčové slova pre vašu službu či produkt. Kľúčové slová je potom potrebné zapojiť do textov na webe, do nadpisov, do ALT popisov obrázkov… Avšak s kľúčovými slovami to veľmi nepreháňajte 🙂 Nemusíte ich pchať do každej vety. Robte to prirodzene v pomere napr 3:10.
  4. SEO popisky: Ak som vám vytváral web stránku alebo e-shop ja, tak určite som zapojil modul YOAST SEO. Tento modul umožňuje pri každej stránke, podstránke a produktu vypĺňať SEO popisky – SEO TITLE, SEO DISCREPTION. Tento šikovný modul vás jednoducho navedie ako majú texty v týchto popiskách vyzerať. Nezabudnite do týchto textov zapájať kľúčové slová.
  5. Obrázky na webe nesmú mať príliš veľkú pamäť. Najlepšie je obrázky ukladať max. do 100 kb.
  6. ALT popisky obrázkov: každý obrázok, ktorý vložíte na web stránku / e-shop musí mať vyplnený ALT popis. Pri nahrávaní obrázkov vo WordPresse nájdete túto možnosť. Vždy tam vyplňte krátky popis a snažte sa zapájať aj kľúčové slová.
  7. Linkbuilding: snažte sa svoju web stránku alebo e-shop prelinkovať s príbuznými web stránkami. Napr. ak pracujete ako grafický dizajnér, snažte sa prepojiť sa prelinkovať s webmi ako www.dribbble.com, www.upwork.com a podobne.. Ak predávate topánky, skúste sa prelinkovať s príbuznými webmi napríklad s módou. A čo to vlastne je „linkbuilding? Jednoducho: na vašej web stránke musia byť vložené URL linky z iných webov alebo na ich webe musí byť prelinkovanie na vašu web stránku. Ak by ste mali záujem o platený LINKBUILDING, tak ponúkam ja túto službu. Viem vašu web stránku / e-shop prelinkovať s veľkými portálmi ako www.topky.sk/ www.joj.sk/, www.markiza.sk. Cena za jeden linkbuilding je od 30 € – 70 € (podľa zvoleného portálu). Stačí ma kontaktovať a predložím vám aktuálnu cenovú ponuku.

„Úspech je o schopnosti ísť od neúspechu k úspechu a nestratiť pri tom nadšenie.“ Winston Churchill

Článok vyplýva z mojich skúseností, sú to moje názory, ak máte iný názor a postoj, môžete sa pokojne podeliť rozumným komentárom bez hejtovania J Ďakujem.